Pages

Mari mengumpul bloggers!

Friday, April 2, 2010

Lantikan secara rasmi sebagai "Financial Officer"

Aku start kerja kt sini dari 1hb September 2009..Dipanggil sebagai pelajar praktikal untuk kursus INSEP, tp tak praktikal pon..Dah mmg macam pekerja..Aku pon tak kisah, apa-apa kerja pon aku leh masuk selagi termampu..So, bermulalah kerja aku sebagai pelajar praktikal a.k.a kerani yg tak diberi gaji or elaun praktikal..Mase tuh tak touching lah sangat sebab dapat elaun INSEP..

Daripada partner ngan Pia, bertukar partner ngan Qida pulak untuk jadi pembantu aku..Actually, aku dipanggil praktikal lebih awal dari kawan-kawan lain yang sepatutnya praktikal bulan 10.. Sedih gile terpaksa tinggalkan kelas awal:(
Kerja toksah cakap, sangat banyak..Tension gile sebab sistem fail tak tersusun..Sebelum nih, tempat aku kerja ni, takde kerani, so dokumen semua En. Azmi yg buat..Bila kami yg perempuan nih datang, kne kejutan melampaulah..Sbb kene mulakan balik n baiki failing yang tak terurus tuh..

Pia berhenti sebab tukar tempat praktikal di Johor, n Qida berhenti sebab sambung degree..Tinggal aku sorang je perempuan kt office tuh melayan kerenah budak-budak ofis..
Nasib baik budak2 office aku nih alim2 belaka and hormat aku sebagai seorang perempuan..
Klu dapat rakan sekerja yang gatal, payah gak kan??

Masuk bulan satu 2010 (selepas 4 bulan praktikal), aku mula touching..Aku masih tak diiktiraf sebagai pekerja tetap..Gaji 1st dapat standart kerani jek..Sabar lagi...

Sepanjang bulan 1 sampai sekarang, macam-macam kerja aku buat..
   - Secretary          - Kerani                  - Tukang cuci
   - Accountant        - PA semua staff      - Minggu depan jadik cikgu ajar komputer pulak:)

Alahai, lawak jek ingat..Siap ade bisnes card lagi.. N task description aku lg banyak dr staff lain..Tak pasal-pasal..

Tetibe pagi td, bos bgtau nak buat temuduga ngan aku Khamis depan untuk confirmkan sebagai staf tetap..Bayangkanlah dah hampir 8 bulan kt cni, baru nak bt lantikkan rasmi.. Macam mereng jek otak aku..hahaha. Abes selama nih, taktaulah ape aku buat kt sini..Klu aku tak dapat buat caruman KWSP start bulan depan, aku nak cabut dr cmpany nih!


Moral of the story:
Nak carik kerja, cari syarikat yang betul-betul bersistematik n jaga hati pekerja..Macam aku n kawan-kawan seangkatan nih, sangat produktif melakukan kerja, tp takde motivation langsung dr bos walaupon projek bos dapat sangatlah besar...Sangat berkecil hati..















Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers