Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, June 30, 2010

Mungkinkah kita terlepas pandang....

Perkara yang anda tak perasan atau sengaja buat tak perasaan....... 

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan  sanggup mati kerana anda. 

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara. 

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda. 

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda. 

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur. 

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang. 

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia. 

8. Anda seorang yang istimewa dan unik. 

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda. 

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah di sebaliknya. 

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.  

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya. 

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci & cela. 

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya. 

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. 

Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. 

"Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalah pesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik."

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

Saturday, June 26, 2010

::Aku Sakit::


Aku sakit..
Bila menatap matamu
Sedarku bahwa engkau bukan milikku
 
Aku sakit..
Bila ku mengagumimu
Sedarku kau tak pernah mengagumi ku

Bangunkan aku dari tidur panjangku
Sedarkan aku dari mimpi tentangmu
Ku salah bila ku berharap padamu
Salah ku paksa kau tuk mengagumi ku
Kau tak tau perasaan ku
Dan ku tak mau kau tau
 
Aku sakit..
Jika kau tau hatiku
Kerna diriku tak berarti bagimu
 
Aku sakit..
Bilakah kau sembuhkan aku
Tak mungkin,
Tak mungkin,
Sungguh tidak mungkin...

------------------------------------------------------------------------
Aku Sakit
Wali Band
------------------------------------------------------------------------

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

Thursday, June 24, 2010

Cerita Paku di Dinding


Dah lama aku dapat email cerita ini..Tapi hari ini, ntah nape teringat balik cerita ni...So, aku share dengan korang k?


Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja.

Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku. "Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut. "Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya.

Pada hari yang Pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu tersebut. Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya, jumlah paku yang digunakan juga
berkurangan. Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku menembusi tembok batu tersebut.

Akhirnya tibalah pada suatu hari, dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun. Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira. Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan.

Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut kepada bapanya dengan bangganya. Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi seperti sebelumnya.


"Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini. Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah, tak kisah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu, namun lukanya masih tetap ada.     Luka di hati adalah lebih pedih dari luka fizikal. Sahabat adalah permata yang sukar dicari. Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan kamu ke arah kejayaan. Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan sentiasa membuka hatinya kepada kita."

..Mungkin aku mudah memaafkan, tapi luka dihati..sampai bila akan berparut..

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

Tuesday, June 8, 2010

"DAJJAL" TELAH "MUNCUL" DI KHURASAN, INDIA SELATAN

Inilah sebagian dari tanda-tanda akhir zaman. Bahawa telah muncul "Dajjal" bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnya India Selatan. Merujuk pada riwayat hadist dari Jamiu at Tirmidzi,
"Rasulullah SAW bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini di bagian timur bernama Khurasan"

Maka boleh jadi yang dimaksud Rasulullah SAW tersebut ialah benar adanya. Abu Hurairah meriwayatkan bahwa Nabi SAW. bersabda: 
"Hari Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajjal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya. "

Dan Sai Baba ini bisa jadi adalah salah satu dari 30 dajjal-dajjal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masih al-Dajjal (Dajjal nantinya akan berperang dengan Imam Mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa bin Maryam).


SIAPA SAI BABA ITU DAN BAGAIMANA CIRI-CIRI DAJJAL MENURUT RASULULLAH SAW? 
  • Lelaki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati,
  • Menyembuhkan orang lumpuh dan buta,
  • Bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya.
  • Ia juga mampu berjalan melintasi belahan bumi dalam sekejap,
  • Menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang gahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama.

Saat ini lelaki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut.


"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting..." 
(HR.Bukhari dan Muslim)

"Di awal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati." 
(HR.Ibnu Majah)


BEBERAPA PERSAMAAN DAJJAL DAN SAI BABA:
  • Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor) - Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo.
  • Dajjal memiliki mata yang buta - Sai Baba pernah mengalami kebutaan di waktu muda kemudian sembuh kembali.
  • Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air - Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya.
    Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan cepat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.
  • Dajjal mempunyai pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal - Sai Baba mempunyai pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.
  • Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik, sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya - Sai Baba mengaku sebagai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.
  • Dajjal akan muncul dan sebagai nabi - Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada pengikut-pengikutnya.
  • Dajjal akan menggunakan nama ''Al-Masih'' - Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.
  • Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan - Sai Baba mengklaim bahawa dirinya adalah Tuhan penguasa alam semesta.
  • Dajjal akan mendakwahkan agama Allah - Dalam banyak majlis darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan keharusan untuk memahaminya.
  • Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit - Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanser.
  • Dajjal dapat menurunkan hujan - Sai Baba memiliki kemampuan menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).
  • Dajjal mampu mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya - Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.
  • Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali - Sai Baba mampu menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.
  • Dajjal mampu berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya. Sai Baba mampu berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan bentuk reinkarnasi dirinya.
  • Dajjal mampu membesarkan tubuhnya - Sai Baba memliiki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuah pesawat terbang.
  • Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan - Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, dia juga boleh berjalan ke pasar, rumah sakit, projek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.
  • Dajjal mampu memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh-tumubuhnan dan air - Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.
  • Dajjal tidak memliki anak - Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah).
  • Dajjal memimpin orang yahudi - Sai Baba memiliki misi menyebarkan teologi zionis.
  • Dajjal muncul di zaman pertikaian - Sai Baba mengakui bahawa ida datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan. 



Kesimpulan:  
Bahawa sifat Dajjal dan Sai Baba yang diutarakan di atas adalah sebahagian dari sifat salah satu 30 dajjal-dajjal kecil (pendusta-pendusta akhir zaman) yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masih al-Dajjal (Dajjal besar).

Ciri-ciri Dajjal menurut riwayat Hadits Shahih adalah sebagai berikut :
  • Dajjal buta sebelah seperti buah anggur. 
  • Kedua matanya ada tulisan kafir yang dapat dibaca oleh orang beriman. 
  • Dajjal tinggal di bumi selama 40 hari, 1 hari seperti setahun, 1 hari berikutnya seperti sebulan, 1 hari berikutnya seperti seminggu, 1 hari berikutnya seperti hari biasa.

Hadis riwayat Anas bin Malik ra., ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: 
"Tidak ada satu negeri yang tidak dimasuki Dajjal, kecuali Mekah dan Madinah, dan tidak ada satu jalan di Madinah, kecuali terdapat malaikat yang berbaris menjaganya. Maka Dajjal singgah di daerah rawa, kemudian Madinah bergoncang tiga kali goncangan, sehingga seluruh orang kafir dan munafik keluar dari sana menuju ke tempat Dajjal."

Rasulullah SAW bersabda : 
“Bukankah sesungguhnya ia itu bermata sebelah, dan tertulis di antara kedua mata dajjal itu kata kafir, yang dapat dibaca oleh setiap Mukmin.” (Muttafaqun ‘alaih) Dan dalam riwayat yang lain dinyatakan: “Tertulis diantara dua matanya huruf kaf, fa’, dan ra’.”(HR. At-Tirmidzi)

Hadist riwayat Muslim, dari Nawwas bi Sam’an: Rasullulah SAW mengatakan, 
"Dajjal adalah seorang pemuda berambut keriting, matanya sebelah kanan celek, aku menyerupakannya dengan Abdul Uzza bin Qathan (lelaki Quraisy yang hidup di zaman Jahiliyah). Maka barang siapa yang menemuinya bacalah surat Al-Kahfi. Ia keluar dari sebuah jalan antara Syam dan Iraq, lalu ia berbuat binasa ke sana ke mari ”

ALLAHU AKBAR! LA HAWLA WA LA QUWWATA ILLA BILLAHIL "ALIYUL ADZHIM….

Sudah selayaknya kita senantiasa memohon perlindungan hanya kepada Allah SWT saja. Bacalah selalu doa di bawah ini selepas sOlat Fardhu, di akhir tahiyyat sebelum salam, insya Allah, kita selalu dalam lindungan-Nya.
"ALLAHUMMA INNI 'AUDZU BIKA MIN ADZABIN JAHANNAM, WA MIN ADZABIN QABRI, WA MIN FITNATIN MAHYA WA MAMAAT, WA MIN SYAHRII FITNATIN MAHSYIHIL DAJJAL"

“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari azab neraka Jahannam, aku berlindung kepadaMu dari azab kubur, kuberlindung kepadaMu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian serta kuberlindung kepadaMu dari kejahatan dan fitnah Al-Masih Dajjal”


***Konspirasi Dajal bersifat matrialistik sekuler, dia datang dan "berdakwah" dengan membawa perumpamaan air, namun pada hakikatnya adalah api. Syurga yang dia tawarkan tapi pada hakikatnya adalah neraka. Neraka yang dia tawarkan tapi pada hakikatnya adalah syurga.

Gaya bicara Dajjal, tidak lain adalah seorang pendusta besar! Solat adalah membuang waktu, Al-Quran dan agama hanyalah simbol, bahkan ia kerap mendustakan kewujudan para nabi-nabi terdahulu dan mengadakan fitnah di dalam cerita/kisah rasul-rasul terdahulu.

Itulah sebagian sifat dari Dajjal laknatullah alaihi! Tujuannya hanya ingin mengkafirkan penduduk bumi dan memurtadkan orang-orang Islam agar keluar dari agamanya dengan dalih, Islam adalah agama syaitan dan masih banyak lagi. Naudzu billahi min dzalik!

Padahal Allah telah menjelaskan dalam Quran: 
"Sesungguhnya agama (yang diridai) di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karana kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barang siapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya. 
(Ali-’Imran:18-19)

Waspadalah wahai kaum muslimin dan mukminat!

p/S: Aku masih mencari info tentang hal ni, so, tunggu hasil research aku...

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

Sunday, June 6, 2010

.:My New HP:.


Punyalah lama menyimpan angan nak beli hp baru, akhirnya berkat menyimpan dan bdikit-dikit selama beberapa bulan(bukan Berkat Salam eh!), akhirnya dapat jugak pegang hp baru..Mula2 malas jugak nak update blog, sebab Broadband aku dah sampai limit 3GB. Oleh kerana aku dah beli pakej BOOSTER utk 24 Hour 500MB broadband, tpaksalah aku updated gak blog nih walaupon dah pagi nak ke Subuh nih...(actually seharian keluar bersama Arnin pada waktu siang, dan bersama Baya n her Hubby berjalan2)


Jom aku share sikit pasal hp aku nih:
===========================================================
Nokia 5800 XpressMusic
===========================================================
 RINGKASAN SPECT:(Rujukan:gsmarena.com)
  • General & Hardware
    • Display   
      • Fully Touchscreen
      • Handwriting Recognition
    • Camera  : 3.2 mega pixel
    • Memory  : 81 MB (8GB memory card included)
    • Stand-by : 3 days(-/+)
    • Talk-time: 8 hours

  • Entertainment:
    • MP3, FM Radio,
    • TV Receiver (TV - out port),
    • Video Record (video recording, 30fps),
    • Video Support (H.263, Flash Video, H.264/AVC, MPEG-4, RealVideo 7,8,9/10, WMV 9), Audio Support (AAC, AAC+, eAAC+, MP3, MP4, M4A, WMA, AMR-NB, AMR-WB, Mobile XMF, SP-MIDI, MIDI, RealAudio 7,8,10, True tones, WAV
      3.5mm Audio Jack), 
    • Games
  • Connectivity:
    • HSDPA, WIFI/WLAN, 3G, EDGE, GPRS, Bluetooth (ver 2.0 (A2DP) ), USB Port, Data Cable (Micro USB)
REFERENCE PRICE:(yg aku survey dlm beberapa minggu nih)
  • RM 990 - 940 (Original)
  • RM 800 - 740 (AP)
P/S: Saje nak sharing:
Aku pergi beli ngan Arnin, dapat harga RM890 (ori) & RM750 (AP) tp harga AP leh dapat lagi kurang sepatutnya...(RM740 paling murah kami survey)..Tp. Arnin tak kisah beli sama tempat ngan aku (location ---->OCEAN a.k.a. bandar JAKARTA). 
Mase dapat harga tuh, BOS kedai yang bagi, cine actually, tp pekerja dia mcm bengang..Dia cakap bos dia tak profesional, suh dorang ikut had harga yg ditetapkan, tp bg kami harga murah sampai dapat untung pon tak sampai RM50...Aku sengih jek..
Mase jumpe Baya td n hubby dia, kantoi kotak HP dalam bilik, Salwa tanye lah harga Hp..dia ckp nak bawak aku mntak tolong tawar harga...(pandai sangat ke..?)


MODE:Hepi sangat2!!!

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary

Irshad Ghazi's Birthday

Lilypie - Pregnancy