Pages

Mari mengumpul bloggers!

Sunday, June 6, 2010

.:My New HP:.


Punyalah lama menyimpan angan nak beli hp baru, akhirnya berkat menyimpan dan bdikit-dikit selama beberapa bulan(bukan Berkat Salam eh!), akhirnya dapat jugak pegang hp baru..Mula2 malas jugak nak update blog, sebab Broadband aku dah sampai limit 3GB. Oleh kerana aku dah beli pakej BOOSTER utk 24 Hour 500MB broadband, tpaksalah aku updated gak blog nih walaupon dah pagi nak ke Subuh nih...(actually seharian keluar bersama Arnin pada waktu siang, dan bersama Baya n her Hubby berjalan2)


Jom aku share sikit pasal hp aku nih:
===========================================================
Nokia 5800 XpressMusic
===========================================================
 RINGKASAN SPECT:(Rujukan:gsmarena.com)
  • General & Hardware
    • Display   
      • Fully Touchscreen
      • Handwriting Recognition
    • Camera  : 3.2 mega pixel
    • Memory  : 81 MB (8GB memory card included)
    • Stand-by : 3 days(-/+)
    • Talk-time: 8 hours

  • Entertainment:
    • MP3, FM Radio,
    • TV Receiver (TV - out port),
    • Video Record (video recording, 30fps),
    • Video Support (H.263, Flash Video, H.264/AVC, MPEG-4, RealVideo 7,8,9/10, WMV 9), Audio Support (AAC, AAC+, eAAC+, MP3, MP4, M4A, WMA, AMR-NB, AMR-WB, Mobile XMF, SP-MIDI, MIDI, RealAudio 7,8,10, True tones, WAV
      3.5mm Audio Jack), 
    • Games
  • Connectivity:
    • HSDPA, WIFI/WLAN, 3G, EDGE, GPRS, Bluetooth (ver 2.0 (A2DP) ), USB Port, Data Cable (Micro USB)
REFERENCE PRICE:(yg aku survey dlm beberapa minggu nih)
  • RM 990 - 940 (Original)
  • RM 800 - 740 (AP)
P/S: Saje nak sharing:
Aku pergi beli ngan Arnin, dapat harga RM890 (ori) & RM750 (AP) tp harga AP leh dapat lagi kurang sepatutnya...(RM740 paling murah kami survey)..Tp. Arnin tak kisah beli sama tempat ngan aku (location ---->OCEAN a.k.a. bandar JAKARTA). 
Mase dapat harga tuh, BOS kedai yang bagi, cine actually, tp pekerja dia mcm bengang..Dia cakap bos dia tak profesional, suh dorang ikut had harga yg ditetapkan, tp bg kami harga murah sampai dapat untung pon tak sampai RM50...Aku sengih jek..
Mase jumpe Baya td n hubby dia, kantoi kotak HP dalam bilik, Salwa tanye lah harga Hp..dia ckp nak bawak aku mntak tolong tawar harga...(pandai sangat ke..?)


MODE:Hepi sangat2!!!

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers