Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, January 19, 2011

Dugaan~

Tahun 2010, bagi aku tahun seribu rahmat. Ape yang aku perasan, banyak betul dugaan melibatkan kesabaran dan ketabahan. Tapi dalam kesusahan melawan dugaan tuh, aku masih lagi dapat teruskan kehidupan hari-hari. Alhamdulillah, rezeki pula mencurah-curah.

Tahun 2011. Berlainan dengan tahun sudah. Entahlah, banyak sangatkan aku berfikir sampai fikiran aku jadi celaru. Sedikit demi sedikit, rezeki aku seolah-olah ditarik. Benar sebilangan orang mengatakan "Hidup ni umpama roda, kadang-kadang kita di atas, dan kadang-kadang kita di bawah." 

Urghhh! Aku rase sesak sikit sem ni, sejak duduk rumah sewa ini, terpaksa catu sikit perbelanjaan. Lagi pulak, ada beberapa perancangan besar akan berjalan dalam masa terdekat. Bagi aku, keadaan aku agak terhimpit. Bila cakap pasal kewangan, macam nih lah. Duduk hostel sem lepas, adalah side income sikit. Buat printer service, boleh buat back up duit makan. Sem ni, dduk rumah sewa, ceruk sikit, nak rumah murah katakan, tataulah dapat bertahan sampai habes sem ke tak nih. Susah hati sangat-sangat.

Printer ku merajuk, taknak print or photostat langsung. Buku-buku lagi yang sngat mahal. Bayar sewa rumah lagi. Kenapa lately rase sesak sangat?Adeh!

Cadang-cadang nak buat bisnes sikit, tp kawasan perumahan aku nih tak market sangat. Tensionnya. Tolonglah, apa nak buat nih?

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers