Pages

Mari mengumpul bloggers!

Monday, November 16, 2009

Alhamdulillah...akhirnya!


Firstly,tahniah pada rakanku dah pandai buat blog...blehlah sama-sama kita meluahkan pandangan ataupon pendapat di blog masing2.. Maklumlah, kawan2 aku ni pakat IT, semua benda nk dicuba...Pasnih leh join MLM pulak..Biasalah..mula2 blog kita nih buruk jek..lama2 dah pandai nnti, mcm2 ade..

Akhirnya, setelah sebulan lebih mengikat perut dan berulang alik ke rumah, aku berjaya mendapat lesen L hasil duit poket ku sendiri...Yeyeh! memang puas ati sangat..Lagipun, mmg selama nih aku nkkan sesuatu dengan usaha aku sendiri kan?? huhu..

Kene kerja kilang, pakai wet biasiswa, pakai wet tabung...
Masa aku masuk Form 6 dulu pon beli baju sekolah pakai wet keje kilang tau..Malangnya, bru seminggu pakai baju baru dah dapat sambung Diploma kt Politeknik..Bayar yuran pon pakai separuh wet simpanan yang tinggal belen tuh...And for every sem, duit yuran bayar pakai suit sendiri dengan loan sebanyak RM1750 dari TAPEM..Sampai sekarang, aku lom bayar lagi duit pinjaman untuk 5 sem..nasib baik 5 sem je aku wat pinjaman..huhu..

Aku penah beli laptop 2nd hand..Mase tuh aku sem 2 kot...sampai sekarang masih boleh digunakan lagi laptop aku  walaupon memang dah uzur sangat dah..Tapi, rase terkilan sangat bila laptop tuh takleh wireless, bateri cepat rosak n menghabiskan wet loan aku sebab banyak problem..Alhamdulillah, sebab laptop tuh lah, kerja2 assignment aku siap dengan jayanya, jadik peneman di kala aku tengah tak bleh tido...hak hak!

Bila naik Sem 4, aku beli printer 3 in 1..Canon MP145..mase tuh printer bru jek kuar kat pasaran..RM250 kot...Sekarang, printer kesayangan aku tuh dah berjasa kat Ude pulak..merantau sampai UTM SKudai untuk bakal guru...:)
P/S:Rosak printer awa, siap ko Ude!

SElepas tuh, tak tau lah aku nak cakap ape yang aku beli..Pakaian kot..hak hak..beselah..pompuan kan memang suke beli barang2 baru...Klu aku rasa sesuai dengan aku, aku beli je lah..

Yang terbaru, aku nk beli HP pulak..sebab dah lebih 3 taun aku tak beli hp..aku beli pon, bukan semata2 sebab mmg nk beli mcm orang lain..tp sebab aku suke tangkap gambar, nk dengar MP3 sebab aku susah tido malam, ade 3G percume dengan sub line maxis aku..n ntahlah..huhu..:)

Nak baliklah...dah pukul 6.15 ptg..Lom solat lagi..ngeeeee...:D

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

1 comments:

Anonymous said...

bahaya beb letak dokumen penting mcm ni kt intenet...just advice..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers