Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, November 18, 2009

Sambal Tumis Sulur Keladi



Gambar hanyalah hiasan semata-mata


Semalam aku balik uma...naik bas jek..sian lak Buyah aku nk datang Ayer Keroh jemput aku..tp sian sangat Buyah kene tunggu kat bus stand M. Tanah nk jemput aku..hak hak..


Balik uma aku bukak kuali nampak macam kacang panjang..rupenya sulur keladi yang Buyah bawak balik ari Ahad lepas..Dah siap masak n kelihatan enak jek dalam keladi tuh..Aku tutuplah kuali balik...g tunggu turn nak angkat air semayang, nk semayang maghriblah kununnya..(mklumlah adik-beradik ramai)..Tp adik aku still tak kuar2 lagi..Tanpa dapat menahan diri, aku pon amek nasik yg memang kebetulan baru masak..dan mulalah mencedok sambal tumis yang sangat membangkitkan selera aku tuh..


Tetibe mak kuar dr bilik air..
     Mak: Ko je yang makan sambal tumis tuh..orang lain tak pandang pon Wa (dengan nada kecawa)
     Siti: Adik tengok tak menarik pon..Adik ratah ikan bilis jek


Huhu..mak aku jeling2 jek dak Siti...Lantaklah..klu orang tak makan, biar aku makan sorang..besok aku dah besar tak taulah ade lagi sulur keladi ni ke tak..


Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary

Irshad Ghazi's Birthday

Lilypie - Pregnancy