Pages

Mari mengumpul bloggers!

Monday, November 2, 2009

Transformers!!!!


Subuh2 lagi aku dah bangun nk pegi keje...dah bape minggu asik berulang alik every weekend ke kampung..ni sume sebab amek lesen punyer pasal....Alhamdulillah, sekarang da dapat lesen L..lesennya leh dapat leh dapat lebih kurang 3-4 hari lagi....disebabkan amek lesen, Isnin pagi mesti Buyah anta lepas adik-adik aku g sekolah...nmpak mcm kesian kan kt Buyah..pg2 da kene anta aku ke ayer keroh..nasib baik pagi Isnin je sebab Buyah ade medical check up kt Hosp. Besar..takpelah..tinggal 2 minggu lagi nk settlekan lesen aku b4 JPJ test..


Berkaitan ngan tajuk aku nih...mcm pelik kan...sebenarnya takpelik pon...:) Tranformer tuh lori angkut sampah je...memang mase aku dok asrama ade satu lori transformer tuh slalu masuk kt kawasan asrama nk angkut sampah..yg sedih tuh time ktrg tengah makan pulak tuh..time tengaharilah...kwn2 akulak klu nmpak lori tuh mesti nk tutup idung,..kdang2 buat muke...


aku takde lah nk ckp aku baik..tp bab2 perasaan nih aku sensitif sikitlah...pagi td mase aku on da way ke tmpat kerja, lalu kt lori sampah..ayah aku cepat2 tutup cermin n bukak air cond..(selalunya mmg wajib bukak,sebab aku alah aircond kete, tpakselah bukak tingkap..:P)..Mase tulah aku teringat tentang transformer nih..


Kenapa kita bila nmpak transformer tuh msti nk tutup hidung??jijik sangat ke?Kdang2 kita sndiri tak perasan, kelakuan kita tuh banyak mengecilkan ati pekerja majlis perbandaran tuh...sedihkan?mereka tu yang angkut sampah kt kawasan perumahan, kt sekolah, kt tempat kerja,tp ape kita buat ek?klu dorang takde ape yg blaku ngan kawasan perumahan kita..


bagi akulah, org yang tak suke kotor tu lah yg sebenarnya pengotor...sebab dia geli nk pegang sampah..lg banyak sampah btimun, lgi busuklah rumah dia..ye tak???


Saranan aku tuk kawan2 kat luar tuh, lepas nih bila jumpe lori tranformer, mntak sangatlah jgn tunjukkan sangat yg kita bau busuk tu...klu lori mungkin takde perasaan, tp pekerja majlis perbandaran tu???mcm mana ku kita di tempat mereka...fikir2kan n renung2kan.....


Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers