Pages

Mari mengumpul bloggers!

Friday, September 4, 2009

sElinGan JuMaat....

  • WORK @ PRACTICAL
Today, aku tak jadik melaporkan diri mengikut jadual yg yg ditetapkan krn En Azmi ada job yg kene diselesaikan..That's means tak payahlah aku susah2 nak ke Batu Berendam and blehlah balik kampung hari nih...;))

  • KURSUS
Ni plak gambar bdk2 kelas aku yang keletihan berpuasa...haaha. Mase aku snap gambar ni berebut dorang bangun..Tp gambar ni masuk jugak dalam blog aku..jgn risau..Bdn yg kecik 2 org tuh ade bukak kedai kt Bazaar Ramadhan...So, klu de sape2 nk beli ayam percik ke, kek coklat yg enak, bla bla bla...leh ar dtg kt gerai mereka nih...[Bgus2, kecik2 da jadi usahawan kecil2lan]



 
 ......

......
  • SAMBAL GORENG MAK!!!
Saje nk citer sambal goreng mak aku nih dah habes member aku bedal makan masa sahur...Masa aku bawak penuh je..skalik aku tengok masa buka da abes rupanya...hahahaha!!
  • BAZAAR RAMADHAN @ TAMAN CEMPAKA 
Lepas bbuka+semayang Magrib+ngaji...aku decide ngan Bayah nk gi tempat keje aku tuh, dekat Padang Balang, Batu Berendam..Bayah plak nak bank in duit kt Maybank...Tp lain dirancang lain yang kami buat...Kami ke Taman Cempaka tengok Bazaar Ramadhan kt sana..Klu org Melaka taulah betapa sesaknya Bazaar tukan...Tak beli aper pon..Org pegi Bazaar Ramadhan nk beli baju raya, aku dengan si Zuridah masuk kedai buku beli buku...hahaha!Bayah beli kerongsang 3 RM 10...cantik lak tuh kerongsangnya...
Pastuh kt sana ade booth yg dorang bukak untuk daftar SPR..Aku dah 21 tahun beb!!Dah bleh mengundi dah nih..Abg yg dftarkan nama aku tuh sengih2 tengok birthday aku 31st Ogos...
Sebelah meja SPR ada Amil yang terima Zakat tuh..Ktrg bt tatau je sebab Buyah aku still bayarkan zakat aku...Aku rasa dak Along, Angah n dak Ude pon Buyah bayarkan lagi kot..hahah!
 
Bayah tengah posing 
 
Ida n Me--->interframe je tuh!
 
Aku tengah bg no tepon kt abg tuh..
Pendaftaran selesai...
  • MCDONALD @ AYER KEROH
Lepas penat berjalan di Bazzar Ramadhan, kami pergi surver jln nk ke Pasar Borong MBMB tuh hampir sejam lebih...Masuk ikut Bt Berendam simpang lepas Tesco, kuar balik kt Malim (Poli Melaka)..Ape kesss...malu aku duduk Melaka tatau Pasar Borong MBMB tuh kt mana..Sume member aku call malam td..Berkat tanya kt orang2 tepi jalan n kawan2 yang pro, akhirnya aku sampai gak kt main office Anjung Tech..huhu.Masa tuh tak silap aku dah pukul 11..Bdn aku dah letih dek keranan bcakap tak benti2..Nasib baik ada driver profesional mcm Bayah..Aku nih bukan leh diharapkan nk guide jln mlm2..Akulah yg failed!

Masa kt Malim tuh, kami isi minyak,si Zuridah plak leh terliur tengok KOLONEL SANDERS dah melambai2 ajak makan kt KFC..Bayah pon terliur jugak...Hadoi...Aku nih mmg kureng sikit KFC nih...Kaya dgn MSG nyer...Wallahulam...

Lepas jumpa office, kami mhala ke Malim semula..Tp sebab jauh and fikirkan malam yg makin lewat, kami hanya pergi McDonald Ayer Keroh..Huh!Lagi demand...Sempatlah singgah ke hostel jap,tapaukan si Ayu nasik goreng kampung...Bru pergi McD..By the way, aku pon beli jugak, selepas dipujuk rayu si Bayah..Hadoi...Kopak2!!!
 
2 set McChicken + 1 set Double Cheese Burger 
  
Bayah tengah ngunyah kentang goreng
Zuridah yg tersipu2 malu
Muka dah penat + chubby giler!
Ps: Kepada Muhaiyah, takmu jeles sebab awak tido awal sangat malam td...Nnti mntk Abi belanje yer???

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers