Pages

Mari mengumpul bloggers!

Monday, September 14, 2009

Shopaholic

Bru setangah jam lpas aku sampai hostel..G join dak2 nih g Mlk Mall lg...Untuk hari ni da masuk hari ke 3 aku keluar..

Jumaat lpas buka pose g Taman Cempaka..Pagi Sabtu pulak, pagi2 mak dah kejutkan aku ajak g shooping baju adik2 n baju mak n buyah..Kesian mak ngan Buyah lom ade baju raya..Sedap2 aku nyenyak tido di bawah conforter aku tuh, mak call..Adeh! Bila mak cakap mntak temankan dia, aku pon setuju je lah even letih jugak badan nih dek bersesak2 dengan ramai org kt Taman Cempaka..Dak Siti lak kene kerja hari sabtu...Akhirnya kugagahkan diri jua ntok mandi dan bersiap2..Tepat pukul 9am Buyah dah hon dekat bawah..

Kami pergi ke Mydin pukul 9.15 tp kedai lom bukak..Then aku ajak g Jusco..sampai sane, takleh masuk sbb lom pukul 10 lg..tp da ramai tunggu kt car park..Kat Jusco, beli baju raya Mak ngan Buyah sepasang sedondon (warna dirahsiakan)..Kat tingkat 1, pilihkan baju Anoi plak..Punyer lah tak reti dok diam dak Anoi sampai aku terkejar2 kan dia..Nk belikan baju pon susah!Idah ngan K. Cik pulak bmasalah nk carikkan saiz baju yg sesuai utk badan diorang..Aku pulak dapat baucer RM15..:) untungnya ade J Card..

Kemudian, pergi kt Parkson Melaka Mall pulak..Carikan seluar Idah ngan Kak Cik..Baju melayu kat Parkson lbih murah dr kt Jusco even brand n warna yang sama..Taknak pergi Jusco lg!!Kt sana, kami belikan seluar untuk Idah ngan kak Cik..Suar slack Buyah..Dekat Ground Floor pulak Parkson bukak Jualan Gudang sampai diskaun 80%..aku beli cadar Single Bed RM18!Harga asal Rm100++..Gile kan?

Balik dr Melaka Mall dah pukul 3 lebih...Aku lelap dek kepenatan bganda2...Tumit kaki pon dah beralih dek bjalan tak henti2 mlayan adik2 aku yg banyak songeh dan takleh dok diam..Habis banyak masa pon sebab carik dorang yang sesat dalam shopping complex tuh!

Mlm pulak, dak bilik aku ajak teman gi Melaka Mall & Taman Cempaka..Sebabkan aku je yg akan berseorangan, aku pon ngikutlah..Dorang tak beli pape, aku pulak yang bantai beli Tshirt sampi 3 helai..Nasib baik murah giler..2 helai untuk Ida ngan Kak Cik, sehalai utk aku..

Dekat Taman Cempaka lak sesak btol..Aku pegang tangan Zuridah taknak bagi bpecah..Aku risaukan Pia tu jek..Badan kecik..silap2 jatuh kene pijak org..Si Nida tuh pon tak elok jln kat tempat crowded sebab anemia..Rase mcm aku lak yg perlu btanggungjwn kt dorang [Ya ampun...!]

Besok paginyer, budak2 ni pergi lgi ke Melaka Mall..tinggal aku sorang kt bilik..Hampir nk buka bru nmpk batang idung dorang..Mcm2 dorang beli..Si Pia borong kemeja Padini RM70 lebih sampai dua helai..Untung Yusran..:p

Pagi2 dorg dah siap nk serbu Mlk Mall..Aku awal2 da surrender..Bukan pegi Melaka Mall jer..Satu melaka dorang singgah..Pergi ke MP. Datran Pahlawan..Tesco pon tak ketinggalan..Tp mlmnya lepas Isya' dorg  keluar lagi..AKu tak melepaskan peluang join skalik..hahaha!Moga2 besok aku dah tak ikut dorang lgi...hehehe...Beg plastic Parkson dah melambak dlm bilik nih! :P

[Doakan sy berjaya dalam temuduga besok sebagai Marketing Executive]
Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers