Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, May 5, 2010

Tak tau kenapa dgn aku ari nih..

Aku tiap2 hari nak tulis macam2 kt blog aku nih..Tp tinggal dalam draft je lah..Insya Allah lah, klu aku ni kuatkan azam menaip, akan ter post jugak post nih..(ape yang aku meraban ni)

Ada 2 blog yang aku rajin tengok 2 3 hari nih..kat sini & kt sini jugak..Kagum tengok dorang nih meng kuruskan diri..Al Maklumlah, sedare-mare aku pon dah lama tak update blog...So aku singgah je lah blog sape2 yang menarik perhatian aku..Biasanya orang post kat Facebook..Atau pon, aku sendiri yang mengilhamkan diri googling artikel yang menarik perhatian aku..hehehe.

Lately, aku rase teramat letih.. Tension pon ada.. Balik kerja, tak dapat lepas Maghrib, balik jek trus aku tido..Teruk kan?? Pastu pukul 10 get ready tngok samarinda.---->Asmaradana...Takleh lah aku terdengar kekasih aku Ady 6ixth Sense tu nyanyi lagu Tak Bisa Memilihmu..Otomatik badan aku yg lunyai n lemah gemalai nih g depan TV..Klu tak, dr pukul 6 ptg (paling awal ar tuh sampai uma) sampai esok paginye, aku berkurung dalam bilik or kuar g makan..
(psssssttt: Aku ni jarang dok depan TV..tak caye tanyer orang yg penah serumah ngan aku)

Klu balik kerja aku tak tido, nanti citer Samarinda aku tahan mata lg..Kalau atas pukul 11 aku tak tido jugak, alamatnya pukul 1 lebih mesti aku bguling2 sebab takleh tido...

Hari nih keje masuk hari kedua aku tak gi rehat..(sebenarnya tiap2 hari macam tuh)..Mane taknya, nak rehat kene rotate, tp time pukul 1 tuh, sume orang kuar rehat, aku lah yang stanby kt opis..Padahal, macamlah orang tatau time lunch hour orang pergi makan..bila orang balik rehat, macam lupe jek aku tak kuar lunch..Semua kerja baling n campak2 jek kat aku..Sampai diri sendiri tak mampu nak catch up semua kerja..Tension sangat..Bila tak buat, orang cakap aku ni teruklah, aku ni careless, aku nih tek semenggah..tp keje ko, ko bg kat aku, keje aku takleh mintak tolong orang, tp keje orang lain..aku jugak yang buat.. Mau aku tak mabuk depan PC..Nasib baik aku bukan PC, klu tak msti dah kuar Blue Screen kt muke aku..:(

Hari nih jek aku buat 3 kerja satu masa:
Acct: settlekan akaun syarikat dengan Company Secretary
Specification product: Kena type 6 m/s x 2 untuk 2 product yg aku pon tatau ape sebab they all bg hard copy jek.
sambil tuh....
Print out Profile Syarikat sebanyak 90 m/s yg masih tak disusun lagi..
Ringkasan---> mata pandang PC n menaip spesifikasi product, telinga on da phone n explain pasal acct kt Company Secretary sambil tangan pilih folder untuk print Company Profile.. Gile..Berasap aku..

Kt rumah pulak, saluran tersumbat, semua lepas tangan n buat tak tau..Bengang babis..Nak mandi punya pasal, aku pinjam getah paip mak cik sebelah, g sedut air dalam bilik air gune Teori Tekanan Rendah n Tinggi buyah aku..hehehehe. At least, aku dapat mandi, tp aku tak share pon teori aku kat budak uma aku..Biar aku sorang jek wangi..Padan muke dorang kepam..Bila tukang paip datang, kejap jek dah ok, terbang RM20.

Cakap pasal duit yang beterbangan, balik kerja, dengan muke yang kusut, aku gi ar Petronas Ayer Keroh..nak mengosongkan duit kt Maybank aku bayar duit sewa rumahlah kununnya..kt tengah jalan bertentangan nak masuk simpang Petronas lak, tetibe enjin MW mati..dengan pakai baju kurungnye, terkial2 aku kt tengah2 jalan nak free kan gear n tolak motor kt tepi jalan..BUNGOK! Tuh je lah ayat yang aku mampu menyumpah dalam hati walaupon aku tau muke aku dah pucat lesi sebab hampir mati katak tengah jalan..Nasib baik abang India  yg tengah lepak dalam lori dia tolong tolakkan motor aku sampai ke kedai motor bape meter jek kat situ. 
 Tengok dawai dia tuh dah hangus dah

Coil dia rosak..wayar2 tuh hangus jek aku tengok.. Terbang lagi RM35..Bape dah aku pokai ari nih..Sepanjang aku tercatuk kt bengkel motor tuh, debar2 tuh still ada..kali kedua aku hampir mati katak tengah jalan..Bila dah siap, aku nak gi cucuk, rase macam nk meraung jek masa nak keluarkan duit aku..Napelah cepat sangat duit aku habes nih..


Balik rumah, Arnin yang cun memikat call aku.. dia sorang jek lah yang memahami tension keje n mdengar ape yang aku citer dengan tekunnya..tak jadik aku nak nanges bila dia wat lawak..takpe Nin, tengahari esok, aku rembat kete opis jmput ko kt opis n lunch together kt Naiman wokeh..

Ingat pasal makan, laaa nih aku masih lom makan pape since pagi td melainkan Roller Coaster n Kacip Fatimah sebab teramat ngantok berjaga malam td, pam air yang tersumbat dalam bilik mandi gara-gara takut pergi kerja tak mandi pagi..hehe. So, klu nak ikutkan petua2 kawan2 blog aku tuh, aku lagi advance n menuju ke kubur sebab tak menjaga time makan aku ni bebetul2 sejak dua menjak nih.. Tapi badan aku still tak susut2... Hehe.
 (Teringat gi tengok wayang n makan Siakap Pedas kt Berkat Salam malam semalam ngan Oren n Mr. Silence..)


Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers