Pages

Mari mengumpul bloggers!

Thursday, December 6, 2012

Episod merajuk..

Kes merajuk semalam masih dalam ingatan aku lagi. Teringat macam mana aku leh nangis bercucuran air mata sambil lipat baju atas katil, walhal cik hosmate ade kt meja study tengah buat note untuk test. Ah, tak kire! tak kire!

Lately, kesunyian kerap melanda hidup aku. Awal sem, Cik Hosmate rajinlah layan aku berborak, makin lama makin busy. Ada je assignment, test n kuiz dia. Tinggallah aku terkontang-kanting. Emosi pulak tak menentu. Menginjak usia kandungan 3 bulan lebih, sakit pinggang pulak melanda. Dekat ari-ari ngilu hanya Allah je yang tau. Nak tidur memalam pun tak nyenyak. Jadi, tak kira pukul 10 atau 11 malam, mesti aku start engine kereta, then tido kat kg. Mentang-mentanglah belajar kat Melaka, kampung halaman pun kat Melaka. Balik kampung aje aku nih.

Tapi semalam, aku tak merengek nak balik kg, tapi pagi-pagi Subuh dah bangun n merengek kat laki aku nak balik Shah Alam. Terpisat-pisat dia menjawab. Tenang dan bersahaja je jawapan dia, walaupon bukan jawapan itu yang aku mintak.


*eiii, bodo betullah gamba nih!*

Hari semalam, bagi aku hari aku forever alone. Walaupun dah setahun lebih kami menjadi pasangan suami isteri, tapi bagi aku, semalam, emosi yang sangat kritikal membawa fikiran aku ingin bersama dengan dia je. Kalau pasangan normal yang tinggal serumah pon boleh demam-demam berjauhan sehari dua dengan suami, inikan pula aku. Ntah, setahun sebelum nih, ok je. Lagi sebulan nak habis final nih, makin mengada pulak aku nih.

Mulalah aku dengar lagu sedih. Berjiwang karat dan sebagainya. Aku mula menghamburkan kata-kata tak puas hati bernada rajuk. Kununnya hanya aku tau apa yang aku rasa. Hubby aku tak faham ape-ape. Arghhh, childish nye aku ketika tuh. Maafkan saya abang!

Sampaikan petangnya aku kelaparan, aku pergi makan Pizza Hut sorang-sorang. Sambil makan, sambil mata bergenang rindukan suami yang jauh di Subang, mencari rezeki untuk aku supaya leh selalu makan Pizza hut sorang-sorang. Wooot wooott!

Korang doalah semoga cepat masa berlalu. Aku dah tanak berjauhan dengan suami aku lagi. Dah penat tengok dia tiap2 minggu bawak motor dari Shah Alam ke Melaka semata-mata nak jumpe isteri dia kat kampung. Tak cukup baikkah suami aku tuh. Dah tak sanggup tengok dia balik mengharung hujan sepanjang highway. Membayangkan lori besar-besar yang mampu tumbangkan motor dia masuk ke longkang. Hanya Allah je tau betapa risaunya aku walau hakikatnya aku terlalu ingin dia sentiasa ada di sisi aku. Tidakkah aku nih seorang isteri yang tamak dan pentingkan diri?

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers