Pages

Mari mengumpul bloggers!

Tuesday, February 1, 2011

Ku di halaman rindu....

Hehe... Kalau jenis stalker nih, tegang-tegang urat agaknya bace tajuk post aku jer. Ape rindu-rindu? Tak pasal-pasal..



Erk! Oh, ni takde kaitan eh. Gambar tersesat masa hantar adik aku balik asrama. Bulan 12 lepas. Dah macam aku pulak mak dia. 1st time duduk asrama, mak aku jadi suara utama berzanji dekat kenduri kahwin, bapaku pula sibuk di kolam ikan Talapia Merahnya, Maka, akulah kakak merangkap ibu yang tolong temani beliau. Tapi, Kak Cik (Izzati Omar) yang uruskan bayaran yuran (^.^)

Sedih pulak masa hantar dia. Walhal, sekolah asrama Lubok China je. Imej. Imej. Tapi bila mak datang melawat hujung minggu, bende pertama dia buat masa datang jumpe mak, bukan disalam dan dicium mak nya, tudung mak dia yang di betulkan dulu. Inilah peneman ketawa mak, peneman gaduh mak, peneman bagi mak gemuk selalu kat rumah. Sekarang, mak ade kawan baru. Kak Cik yang jaga diet mak supaya mak slim macam dia balik. And tukang cabut uban mak. Sekarang, rambut mak aku dah macam rambut aku, hitam berkilat. Haha. Tak memasal:p

Tembamnye muke aku. Macam bengkak pon ade jugak --->ayat cover:)

* * * * * * * * * *


Jeng! Jeng!

Nilah aku nak bagitau. Hehe. Aku menebas kat belakang rumah tadi. Yang dah gondol nampak tanah tuh, aku cabut akar-akar rumput supaya tak tumpuh lagi. Kejam tak? Haha!
Tapi mula-mula je lah. Sampai tahap nak sakit pinggang cabut rumput-rumput tuh, aku amek sabit, aku cantas semua rumput yang dah tinggi lebih dari pinggang aku nih.

Inilah hasilnya. Tunggu cik Abu Bakar, adikku pergi punggut rumput-rumput yang mencium bumi tuh, sebab aku tak larat tahap nak pengsan!

[Note: Kalau tiap-tiap hari memasak pun, bosan jugakkan?]

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

3 comments:

MiSs kIkIn said...

eima. adik ko form bpe?
xpe. hehe. ko tlg mak ko.
hv a nice holiday~

EimaruSi|ence™ said...

Hai Ikin..


Hehe,adik aku PMR tahun nih. Tapi baru nak masuk asrama.

Macie Downs said...

Thanks for sharing

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers