Pages

Mari mengumpul bloggers!

Saturday, February 5, 2011

.:Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa:.





Ingat tak ungkapan tuh. Dari dulu sampai sekarang aku masih tak ubah. Bukan hanya untuk orang lain, tapi peringatan untuk diri sendiri supaya bersyukur selalu dengan nikmat yang Allah dah beri. Ko ingat aku suka-suka tempel kat situ??

Hari nih biar aku tepek ape yang bermain dalam kepala nih. Dan mungkin untuk peringatan kat diri aku, wahima orang lain juga yang akan terasa pedasnya *kalau beliau makan cili api*. Tapi kalau cili api tuh campur ngan sambal belacan, potongkan asam limau, mau tak meleleh air liur. Lagi pulak kalau mak korang masak kuah "Masak Lemak Udang" pulak kan??


STOP CIK EIMA, JANGAN MEMBEBEL.


Siapa aku untuk tak suka sikap perangai orang kan. Walhal, aku selalu fikir yang negatif je kat orang lain *macamlah aku baik sangat*. Kredit tuh miss Adila yang cakap, 


''Biarlah jelek mana pon perangai si Polan tuh, selagi dia tak susahkan hidup aku, aku tetap layan dia baik-baik."

Tapi macam mana pulak kalau kita dah bagi peluang, then orang tak hargai peluang yang kita beri?? 


Ha, Jawab! Jawab!


Hei korang kat luar tuh, aku ingatkan lagi sekali eh. Bila dapat sesuatu benda berharga dalam hidup, tolong jangan sesekali korang abaikan, tak hargai, campak merata-rata macamlah apa yang korang dapat tuh langsung takde harga. Walaupon harga barang tuh mungkin 20 sen, tak semestinya korang boleh jumpa barang 20 sen tuh kat kedai runcit, wahima kat pasar tani sekalipon. Dulu, masa barang yang ada dalam tangan tuh hilang, kau tahu sakit bila barang tuh hilang kan? Dah dapat emas ngan berlian yang memncar-mancar pun ko dah tak silau lagi. Sekarang bila barang tu bergolek-golek depan mata, ko simpan je dalam almari, tak pun kat dalam kereta ko. Buat gantung-gantung. Buat ape kalau ko gantung pon tapi tak jaga elok-elok. tak gilap cantik-cantik. Then, sebabkan dah kusam, dah berhabuk, kau tak perasan pon ada orang tumpang kereta ko, curik barang kau.


Wadehel.... (ayat tak pasal-pasal)

Dah lah, aku malas nak cakap banyak kali. Aku diam tak semestinya aku suka, dan aku cakap, bebel-bebel, masukkan dalam kepala, dalam hati. Fahamkan betul-betul. Sementara ada mulut nak bercakap. Besok kalau aku dah tak bercakap lagi, jangan paksa aku cakap pulak. Masa tuh baru kau tau, "NIKMATNYA DENGAR SUARA AKU YANG MERDU NIH".


*Sorilah, ade kalanya aku kuat cakap, merapu tak memasal, tapi bukan mudah aku nak luah sesuatu yang terpendam dalam hati. Jadi, sekali aku dah cakap, take note. Jangan minta aku cakap banyak kali.*

[MODE: TAK MARAH, SUKE!]


Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

6 comments:

Fatin Khalilah said...

love problemas ya kaka..be cool ok. petua aku : anggap sngt rugilah tahap cipan barang siapa yg tak merhargai kite !! :))

EimaruSi|ence™ said...

Bukan. Ko ingat aku barang.Haha!

Aku marah orang tuh sebab aku dah pulangkan balik barang dia penah cicirkan, dia tanak jage elok2.

Tu yang aku hangin sangat tuh!

Fatin Khalilah said...

ceh !ayat nak metofora bagai..time spm bm aku a tau..hahha..

EimaruSi|ence™ said...

ko A, aku A1...

Huhu....

Nak buat novel, nanti melalut-lalut. Biar aku melalut hal aku jer..

Fatin Khalilah said...

a1 lor.kang aku taip a1 kang ko kate riak pulok ! haha..

EimaruSi|ence™ said...

Demi ko, aku takkan cakap ko riak..haha!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary

Irshad Ghazi's Birthday

Lilypie - Pregnancy