Pages

Mari mengumpul bloggers!

Tuesday, February 1, 2011

Masa untuk berlagak!

Huhu. Malam tadi berguling-guling ku di katil kerana keengganan mata ini untuk dilelapkan. Semalam hujan sepanjang hari. Jadi, selepas balik dari kenduri sambut menantu rumah my ex-classmate, Amirul, aku terus terbaring dan tertidur di hadapan lappy walaupun masa tuh tengah seronok main Farmville. Mulanya, taknak tidur lama-lama, takut nanti mewarisi kebodohan. Haha! Tapi, ngantuk ditambah kesejukan bilik, terus nyenyak sampai pukul 6! Bangun-bangun gi kat wall, grab semua bonus Farmville yang masih available untuk di collect. Sengal betul!

Natijahnya, terus aku tak dapat lelapkan mata walaupun jam dah pukul 5. Ape lagi, aku ambil earphone, sumbat kat telinga, dengar lagu In-Team (tajuk telah dirahsiakan di sini) berulang kali. Siap set awal-awal, "REPEAT SONG'' supaya aku tak payah susah-susah nak previous lagu yang sama banyak-banyak kali. Al-maklumlah, pakai hp orang, lagu tah ape-ape jer dia letak. Tak boleh menenangkan kepala langsung. Ingat aku kaki jamming ape? 

Ok, dari mana aku nak mula berlagak nih?
.
.
.
.
.
Show off gambar dulu lah eh?
.
.
.
.
.


Cube teka ape dalam tu??
(versi bungkusan kemas cik Eima)

Versi Cik Buyah (my dad lah)

.
.
.
.
.
.
.
.

Versi panggang atas api
P/s: Sila abaikan yang hitam-hitam tuh yer:p

Versi bakar dalam ketukar hingga tak boleh bakar pape lagi:)

Tara! Pais ikan terang-terang. Bukan Tenang kat Labis, Johor ye. Haha! Tak abis-abis. (Actually, copy this statement from my dad)

Versi kering tuh, saya balut dengan daun pisang tak cukup lebar, kemudian dibalut pula dengan aluminium foil. Kemudian, amek dawai buat pagar tuh buat alas pembakar. Haha! Main sebat je Cik Eima nih kan?

Versi basah-basah menyelerakan tuh, ayah saya lah yang memasaknya. Simple je. Buyah cedok ikan yang siap digaul bahan-bahan tuh ke atas daun pisang. Angkat pinggan terus masuk dalam microwave. Malangnya, belum sempat menunggu microwave berhenti, saya telah menutup plug sebab microwave terbakar. Nasib baik saya ni kaki buat kek kukus sahaja, kalau tak mesti saya dah melalak-lalak sambil hentak kaki kat lantai sebab microwave tuh terbakar:p

Anyway, walaupon ikan pais saya tuh hitam, tapi rasenya memang sedap. Bukan angkat bakul sendiri okeh. Bila my mum n my dad makan, mulalah terkenang-kenang kisah lama. 2 bungkus mereka berdua je yang sental. Eceh. Tapi aku lebih rindu makan otak-otak Melaka. Hanya di Serkam je lah dapat rasa. Last makan otak-otak Melaka yang ada kelapa tuh, mase zaman kat poli 2-3 tahun sudah.

Oh! Rindunya daku rasa itu..


Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

2 comments:

Fatin Khalilah said...

sedap. tak tau pun mask mcm g2..gile jeles ! :(

EimaruSi|ence™ said...

Kalau ade permintaan aku bg resepi.Hik hik...

Ingat tak telur goreng special aku.Try lah buat utk mak ko:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers