Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, June 1, 2011

Budak 14 tahun mengaku takde dara?!

Salam readers,

Macam banyak sangat reader(s)..

Sedang bukak FB, macam biasa aku tengok update status kawan-kawan FB. Ape yang terbaru aku bacalah; yang merepek, aku ignore ajelah. Then, bukak blog, tengok update post terbaru. Isu "Blog Adinda: Kisah apa aku tak virgin"

OmaiGod! sensitip betul aku dengar kisah budak nih. Aku bukak blog mamat nih. Yer, aku memang minat gile baca blog dia. Seyes. Jadi aku rajin bukak even dia dah update blog tuh seminggu yang lepas. Mungkin sebab apa yang nak disampaikan mudah aku nak faham.

Dia ada bagi link si budak 14 tahun tuh. Aku dah baca. Tahun lepas punye post tuh. Secara terang-terangan dia mengaku dia tak de dara.

Istigfar panjang aku. Kesian. Teringat pulak kat adik perempuan aku. Sekarang nak amek PMR. Aku rase sebaya dengan budak nih kalau tengok tarikh entry tuh.

Aku doa je lah dia berubah. Muda-muda nih janganlah mudah sangat serahkan maruah pada lelaki even ko yakin dialah lelaki masa depan ko. macam ayat Yuyu Zalikha tuh. 

maruah perempuan nih sangat berharga dik. Sekarang ko tak fikir, sebab ko kecik, muda remaja lagi. Besok ko dah dewasa, dah ada akal fikiran yang cukup, baru ko nak sedar dah terlambat dah dik. Silap-silap bakal suami ko pon dah taknak angkat martabat ko tinggi-tinggi sebagai isteri dia. Dah tak bermakna pon perkahwinan ko. kalau ko kawen jugak dengan boifren penghancur masa depan ko tuh, alhamdulillahlah kan. itu pon kalau dia tau bertanggung jawab. 

tapi ko kena ingat, keturunan ko tuh pulak macam mana. orang selalu cakap, kalau mak ayah nya tak elok, anak-anak pon mengikut. Jadi pilihlah suami yang soleh, yang boleh membimbing kita. kalau pon tak jadi imam masjid, imam kita dan anak-anak pon jadilah.

Dah, aku mula nak meraban. Cume sebagai blogger pemerhati, aku cuba dapat simpulkan sebegini. toksahlah kita nak kecoh-kecoh pasal budak tuh pon. nak maki dia tak memasal macam ko seorang yang perfect dan sempurna. 

kalau bukan si penghebah yang dok google type 'perempuan tak ada dara', silap-silap sampai ke tahun depan pon ko takkan jumpe blog budak tuh kan. Pastuh nak kecoh-kecoh kat twitter maki-maki n komen berjela kat blog dia supaya dia insaf. Padahal, ko pon miang gak nak search-search pasal pompuan takde dara kenapa? ko baca, ko jadi pengajaran sendiri sudahlah.

Nasib kalau dia insaf. Kalau 'follower' nak jadik macam dia pon bertambah macam mana?

Memang lah dunia nih dah akhir zaman.

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers