Pages

Mari mengumpul bloggers!

Sunday, June 5, 2011

Ragam adik beradik lelaki

Sedang menonton jemaah Kolesterol dekat TV3, ayah aku bersuara:

Ayah: Sorang volunteer tolong sini sekejap.
(Actually, ayah aku tengah buat kerja kat bilik baru beliau dengan mak. Bilik lama jadi bilik pengantin --->untuk saya. Hehe)

Kebetulan ketiga-tiga abang aku dan adik lelaki aku yang bongsu ade depan tv dengan mak aku.

Abang-abangku: Anoi! Anoi! (panggilan manja Muhammad Nur Fikri kat rumah. Boleh pulak dorang ni panggil serentak)

Macam biasalah. Kalau dah berkumpul ramai-ramai macam nih, yang kecil jadi mangsa pembulian abang-abang yang besar. 


Tapi adik beradik perempuan ni lain sikit. baru nak gurau tarik rambut sikit nak jerit marah-marah. 


Nanti macam biasalah, kalau ayah aku dah dengar suara anak meninggi, mulalah dia buat muke terpinga-pinga. Bila nampak aku tersengih, dia tau lah aku saje nak gurau dengan adik aku.

Pastuh ayah aku cakap:
Beruntung dapat adik-beradik ramai nih. Ade orang takde adik-beradik ramai nak bergurau senda.


Macam Cik Tunang aku tuh. Kesian anak tunggal. Tataulah besok dah kahwen abang-abng aku leh terima dia jadi adik ipar ke tak. Dia je yang bersemangat nak jadi adik ipar dorang walaupon dah tua bangka... Keh keh keh.

Atas: Anoi & Along
Bawah: Abu & Angah

Natijah bila berkumpul di hujung minggu. Bilik yang kecik nih dijadikan tempat perlawanan Counter Strike. Habes lappy aku pon jadi medan pertarungan.

Dari kiri: along, ude, anoi, angah (atas kerusi malas)

 Ini pula 3 orang abang dengan adik bongsu tercinta. Berbaring semua depan tv. Si Ude takleh tengok si Bongsu senang, mesti nak mengacau.

Tengok, siap peluk-peluk lagi. Mesranya beliau   =.='

Oh, gambar kurang berkualiti. teringat pulak N86 yang dah bertukar tangan.

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

7 comments:

Udy said...

kalau kenduri ni tak payah upah org dah . senang . hehe .

zacky786 said...

best kn ramai adik beradik ..

EimaruSi|ence™ said...

Udy: yup, memang pon. Jiran-jiran sebelah pon jeles kami ade ramai adik beradik

Zacky786 : Ade masa best, ade mase menyakitkan hati jugak adap perangai yang berbeza-beza nih

yuq.yuniza said...

saya x pun...

EimaruSi|ence™ said...

sapekah gerangan cik yuq.yuniza nih yer...:)

osHin said...

bestnye ramai2 camtu..kalau ada yg kecik tu leh buli2...ni sume da besar panjang..tak leh nak tarik2 rambut lagi hahaha

EimaruSi|ence™ said...

haha,yg kecik nih dengan abng je boleh buli. akak2 dia da tak larat nk buli.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary

Irshad Ghazi's Birthday

Lilypie - Pregnancy