Pages

Mari mengumpul bloggers!

Wednesday, March 2, 2011

Kawan... Tiga ringgit... Sepuluh ringgit...

Urghhh..beberpa hari nih kesihatan aku sangat-sangat merosot. Selera makan takde, asik pergi 'Qada' Hajat', migran, muka pucat, badan lemah-lemah. Tak tau lah kenapa. Then doktor ade bagi sedikit kaunseling. Jangan tak caya, aku boleh ternangis dalam bilik doktor tetibe. Dah doktor tuh ingat aku ade masalah peribadi gaduh dengan boifren. Budus betul. Ape taknya, aku patient, mane aku tau sakit ape, sibuk plak dia tanye-tanye aku sakit ape. Last-last aku merayu kat dia "Doktor, tolonglah check saya... saya dah tak larat nih!" Baru En. Doktor amek tekanan darah aku. Mula-mula takleh baca tekanan darah. Kali kedua baru dapat baca. Tekanan darah aku rendah.

So, pendek cerita, dia bagi multivitamin, ubat batuk, ubat cair kahak, dengan ponstan. Dia tak bagi MC, aku tak kesah. Aku pon memang tak reti mintak MC. Nak jumpe doktor pon sebenarnya aku tak suke, sebab aku rasa macam tak ade faedah pulak. Baliknya, aku tidur je. Makan pun tidak. Dila masak maggi, tak habis. Tapau bubur pulak, aku makan dengan terpaksa sebab nak makan ubat. tapi, bertambah sakit kepala. Mungkin MSG dalam bubur terlalu banyak. Lepas makan ubat, berguling-guling menahan sakit kepala, akhirnya aku lena.


Ok, tutup cerita. Kisah nih pasal kawan sebilik, Cik Dila nih! Dia suka buat I tak senang tau. Bila beli pape nak kena share, dia nak bayar lebih. 

Malam tadi, badan aku still exhausted sangat. Tapi, aku rasa macam nak amek udara luar. Shaz pulak ada test besok, so dia suh drive je kereta dia, tapau sekali untuk dia. Aku tapau bubur. Si Dila nih tak bagi aku bayar pulak. Takkan aku nak rebut-rebut bayar bubur aku depan cashier pulak kan? Tak senang pulak hidup aku. 


Memule bubur RM3, sat tadi nak bagi aku RM10 bayar brokben. Brokben tuh bulan-bulan baru RM38. Tolonglah Cik Dila, saya tak suke awak buat camnih. Awak bukan pakai selalu, sekejap-sekejap je, takmulah bagi saya duit sampai RM10. Nanti saya tak senang. Nanti saya dah takut-takut nak bagi awak pakai barang-barang saya lagi. Kita kan kawan, kalau everything awak nak bayar, saya yang tak selesa. Tolong ye Cik Dila. Duit awak tuh, saya letak atas meja, kalau awak tanak amek, saya letak dalam purse awak senyap2.

[Mood: Batuk-batuk dan masuk toilet je since pagi tadi]

Komen jika suke, komen jugak jika tersilap. Sayang korang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Counting...:)

Daisypath Anniversary tickers